16 Kasım 2016 Çarşamba

"Kadın" 20 Yaşında !



Aslına bakarsanız, bugün için yazacağım yazının taslağı defterimde hazırdı. Malum, bu ara evimizde ılgıt ılgıt çamaşır suyu kokusu rüzgarlarıı esiyor; zihinler açıldı. Ve fakat, Şebnem Ferah - Kadın albümünün 20. yıl dönümü olduğunu farkedince: "Orada bi'duuur" dedim...

Her ne kadar, eskisi kadar dinlemiyor olsam da, Şebnem Ferah; ve özellikle bu albüm, benim için çok çok özeldir. Hal böyle olunca da, bilumum plan program iptal edildi ve bu yazı naçizane hazırlandı.

1996 Kışı...Yaş 12, sınıf Orta-2...Ana; babadan boşanmaya karar verince; anneanne evine taşınılmış. Nakille, yeni okuluma geçmişim...Dava başlamış, celseler devam ediyor. 
O kadar kıl zamanlar ki...Çocukluğa 2 beden büyük geliyorsun ama büyümedin de...

Çok çirkinim, 72 punto Arial Bold kaşlarım var; bir sürü de sivilce...

Ergenliğin ilk günleri, çim biçme makinası gibi beni yola yola üzerimden geçiyor.

Şehremini'de, minik bir pasaj vardı...İçinde de bir kasetçi. Ablamla, birkaç gün önce TV'de klibini gördüğümüz; perçemli, ve acayip yüzükleri olan Rock'çı kızın kasetini alıyoruz...Şebnem Ferah - Kadın...

O güne kadar, tarzı ve müziğiyle, hiç bir benzerini de görmemişiz, kliplerine içimiz gidiyor...

Hal böyle olunca da, özellikle o dönemin ergen kızları için; Şebnem Ferah, kısa zaman içerisinde pırıl pırıl, orijinal bir rol model haline geliyor. 

( Hatta bir Tv programında hiç unutmam; spor spikerlerinden birinin kızı konuk olmuştu; 10-12 yaşlarında felan. Ayağında uzun siyah çizmeler:"Ben büyüyünce, Şebnem Ferah olacağım" demişti...)

(24 Kasım 1996, Hürriyet Pazar Eki )


Kaseti alıp, adam akıllı dinlemeye başladıktan sonra da, rock müziğin peşini bırakmamam gerektiğini hissettim. Sadece siyah çizmeyi, parmakları kaplayan gümüş yüzükleri değil; Rock müziği de bana Şebnem Ferah öğretti. 

Tüm Türkiye'ye öğrettikleri ise muazzam:

Kızlar; isterlerse elektro gitar çalabilir, simsiyah giyinebilir, içinden geldiği gibi çığlık çığlığa şarkı söyleyebilir...Bundan ötürü bence, Şebnem Ferah ve Kadın albümü -eğer bugüne kadar yapılmadıysa- sosyolojik olarak da derinlemesine, hakkı verilerek incelenmeli.


Pasajdan alınan o Kadın kasedi, bizimle birlikte yıllar geçirdi...Hatta bozuldu, gittim bir tane daha aldım...2012 yılında, CD' si tekrar basıldığında, sanırım ilk alanlardan olmuşumdur. Bugün de, üzerinden geçen 20 yıla inat, ilk günkü zevkle, Spotify'dan dinlemeye devam ediyorum. 

"Deli Kızım Uyan"da eni konu ağlıyorum, bazen yarıda kesmek zorunda kalabiliyorım. 
"Yeniden Doğup Gelsem" ve "Durma" yı, kasetteki sıralamasında olduğu gibi ard arda dinleyip -hala-gaza gelebiliyorum,
Uzun seyahatlerde: "Buradan Göçerken" fon müziğim,
"İyi Gün Dostlarım" da favori yürüyüş şarkılarımdan biri...
Keşke, İnci 'nin de, zor dönemlerinde hayatına böyle dokunabilecek, farkındalık yaratabilecek bir kadın müzik figürü olabilse...Ama, 1 daha gelmeyecek Şebnem Ferah gibisi tabi.

12 yaşına geldiğinde o, ne'ci olur bilemem. Ama mutlaka, karşıma oturtup Kadın'ı dinleteceğim. 

Belki onun da, içindeki karanlık bir odanın, ışığını yakar. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder